Verandering

6 april: Verandering

Ik begin deze blog, over de verandering van mijn bedrijfsnaam en –uitstraling, met een citaat uit het inspirerende boek; ‘Een Cursus in Wonderen’:

De waarheid is onveranderlijk, eeuwig en eenduidig. Ze kan onopgemerkt worden, maar ze kan niet worden veranderd. Ze gaat wat geleerd kan worden te boven, want ze ligt buiten het bereik van tijd en processen. Ze heeft geen tegendeel, geen begin en einde. Ze is eenvoudig

De wereld der waarneming daarentegen is de wereld van tijd, van verandering, van begin en einde. Ze is op interpretatie, niet op feiten gebaseerd.

De naam ‘Antoon Wuestman Coaching en Training’, was de bedrijfsnaam waarmee ik in 2006 van start ben gegaan. Zowel de naam, het logo als de website was aan een opfrisbeurt toe. Het oude komt nu ten einde en met het nieuwe maak ik een soort ‘doorstart’, het voelt als een begin van een nieuwe fase.

Deze daadwerkelijke verandering heeft een lange aanlooptijd achter de rug. Aanvankelijk zat ik wat te zoeken naar de juiste plek van mijn Tulp-benadering in dit geheel, maar ook naar het moment dat ik mezelf er klaar voor voelde.

De TULP-benadering, zo ook ‘het bergpad richting Innerlijk Welbevinden’, zijn modellen, dus hulpmiddelen en niet het doel. Een model is behulpzaam om dingen makkelijker te begrijpen. Om de link te leggen met het bovenstaande citaat, een model helpt om het onvoorstelbare beter te kunnen voorstellen. De TULP vervult dus wel een centrale plek in dit nieuwe geheel, zo ook in het logo, maar de nadruk ligt op het doel: Innerlijk Welbevinden.

Om het doel te benadrukken, is Innerlijk Welbevinden gekozen als bedrijfsnaam. Dit dekt goed de lading van alle activiteiten die we aanbieden. Een persoonlijk ontwikkelproces is voor onze doelgroepen altijd een innerlijk proces en het toenemend ervaren van een vredige, evenwichtige en rustige gemoedstoestand, dus weer nadrukkelijker in contact komen met het oorspronkelijke, het doel.

Met het logo willen we een aantal ‘eigenaardigheden’ van Innerlijk Welbevinden verbeelden. Zo is onze aanpak, waarbij de TULP dus een centrale rol vervult, hartelijk, eenvoudig, genuanceerd, krachtig, realistisch en professioneel. In de ontmoeting beogen we: verfrissend, stralend, verbindend, verlichtend, Aards en harmoniserend te zijn, met altijd oog voor het geheel.

Innerlijk Welbevinden is de onveranderlijke, eeuwige en eenduidige waarheid aan het ontdekken en heeft het inzicht en de wijsheid dat vele interpretaties van de aangeleerde ik (het ego) niet op feiten zijn gebaseerd. De ambitie van Innerlijk Welbevinden is om, met behulp van inzicht, bewustzijnsontwikkeling en afgestemde steun, deze vaak angstige, ongezonde, dualistische en destructieve interpretaties te transformeren. Wij doen ons best zodat individuele mensen en groepen uit de verwarring raken en weer in contact komen met het essentiële, zoals: het vertrouwen, het authentieke, het oprechte, het verbindende en het creërende in hun zelf en in het geheel. Dit aspect komt in het logo tot uitdrukking in de regel: bewuste steun in de basis.

Ik hoop dat velen de weg naar Innerlijk Welbevinden weten te vinden, zodat ze geïnspireerd, bewust en gesteund verder kunnen.

Op deze wijze kunnen we een steun zijn voor elkaar!

Antoon Wuestman

Verandering

One thought on “Verandering

  • 7 april 2016 at 00:17
    Permalink

    Hallo Antoon

    De site ziet er fantastisch uit en ook de nieuwe naam past goed bij jouw stijl. Ik wens je heel veel succes met deze mooie ontwikkeling!

    Ga door met het goede werk wat je doet!

    Reply

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *